Anna ska bli smal!!

Nu får det vara nog. Jag har provat ALLT utan resultat. Men nu ger jag inte upp. Det finns en massa ursäkter men det skiter jag i.

Omstart, nystart, whatever. Bara det funkar!

Kategori: Tankar

Jaha, här sitter jag. Solen lyser och jag är tjock. Fortfarande. Efter så många försök att bli smal. Jag har testat Viktklubb, Viktväktarna, Gi, Lchf (lååååång period), träning. Ja, allt. Inget har hjälpt.
Jag älskar att träna styrka, hatar att jogga, gillar powerwalks och att cykla eller simma. Vill träna ensam, inte i grupp, har en kettlebell som jag också älskar. Just nu har jag dessutom en trasig höft som försvårar all träning. Måste hitta ett sätt som inte förvärrar det onda.
Jag älskar även mat, all mat. Att laga, att äta, att umgås kring. Mat är livet kan jag ofta känna. Sötsaker är i perioder min drog. Jag både tröstar mig själv och firar med "nåt gott"
Så ok, där har vi förutsättningarna. Planen då? Kostregga allt på matdagboken. Inte äta efter nån speciell diet, men hålla borta socker helt och dra ner på kolhydraterna. Kan lätt som en plätt överäta bröd till exempel om jag tillåter mig själv. Fortsätta med min rehabträning för höften, plankor varje dag, prova mig fram till träning som funkar utan att jag förvärrar höftskadan. Låta det ta tid att komma in i träningen. Hellre sakta och att det flyter framåt än att lägga allt krut på träningen och sen bara förvärra och inte kunna träna alls.
Satt måldatum till 1 december, tills dess vill jag gå ner 13 kg och minska 17 cm i midjan. Kanske siktar jag alltför högt, men jag skulle behöva gå ner 18 kg så det gäller ju lite att sikta mot stjärnorna här.
Har tagit hemska förebilder framför spegeln idag, men jag känner mig inte stark nog att lägga ut dem, ännu.
Peppa mig allt ni kan. Jag behöver det som fan!!

Kommentarer

  • Affi säger:

    Jag tror sjukt mycket på dig! Du j***ar Anna! heja heja dig! Styrkekramar i mängder och längder! <3

    2012-07-05 | 14:52:25
  • Catarina säger:

    Hejjar också på dig, tackar för förtroendet att få följa din resa, min går i slowmotion just nu.



    Förslag på ditt nästa inlägg, skriv ned vad du ätit/druckit samt motionen de senaste 24 timmarna, det kan vara nedslående eller upp-peppande men det ger dig en annan distans till det.



    Hur långt o fort kan du gå med ömma höften? En fråga, inte en utmaning :)



    Kram

    2012-07-05 | 16:08:05
  • Maria säger:

    Vart tog min kommentar vägen???

    2012-07-05 | 16:49:02
    Bloggadress: http://tantengoesfit.wordpress.com/
  • anna säger:

    Affi, tack!



    Cat, tack, jag hoppas det blir en resa denna gång och inte bara tvärstopp. Jag registrerar allt på Matdagboken.se så får jag kalorier osv uträknat :) Perfekt!Om höften, det gör inte ett dugg ont då jag går men det kommer surt efterråt, sjukgymnasten rådde mig att cykla eller gå med stavar möjligen.



    Kram!



    Maria, vet ej, inte sett nån :/

    2012-07-05 | 17:09:46
    Bloggadress: http://annaskablismal.blogg.se/
  • anna säger:

    Maria, den låg under välkommen till min nya blogg :)

    2012-07-05 | 17:25:16
  • Helena säger:

    Du fixar det! Och glöm inte bort att vara snygg under tiden, så som vi pratade om:)

    pepp

    Kram Helena

    2012-07-08 | 12:51:55
    Bloggadress: http://arendalirl.blogg.se/
  • anna säger:

    Tack Helena, försöker vara snygg allt jag kan :)



    Kram

    2012-07-08 | 19:58:40
    Bloggadress: http://annaskablismal.blogg.se/

Kommentera inlägget här: